טיפול שורש מבנה וכתר מחיר, 3 דברים שחשוב לדעת

טיפול שורש מבנה וכתר מחיר

כמה עולה שתל

לפני שנדבר על טיפול שורש מבנה וכתר מחיר, אולי כדאי לדבר על כמה עולה שתל. זאת כמובן למקרה שתחשבו שאתם יכולים לוותר על טיפול השורש. הרי טיפול שורש הוא ההזדמנות האחרונה להציל את השן. ללא טיפול שורש העששת תחריף ויהיה צורך לעקור את השן. ולאחר עקירת שיניים, הפתרון היחידי הוא השתלת שן. וזהו כמובן הליך שונה, יקר יותר ובעל מורכבות וסיכונים אחרים. הגישה הטיפולית היא לנסות להציל את השן. 

כמה עולה שתל

מהו טיפול שורש ולמה צריך מבנה וכתר

טיפול שורש הוא טיפול בעששת אשר הגיעה לרקמות הרכות של השן. אלו הן הרקמות בהן יש כלי עצב, ולכן העששת גורמת לכאבים בלתי נסבלים. טיפול דורש דורש קידוח בשן על מנת להגיע אל החלקים הפנימיים של שורשי השן. ובמהלך הטיפול הרופא מנקה היטב את תעלות השן וסותם אותן. למעשה זהו ריקון של תעלות השן מהרקמות החיות, וניתן להגיד שלאחר הטיפול השן היא הופכת להיות אבר מת. וזה גורם להחלשת השן, ואף שינוי בצבע. 

שן שעברה טיפול שורש היא שן חלשה, אשר יכולה בקלות להישבר. ולכן במקרים רבים, לאחר טיפול שורש יש להכין מבנה וכתר. תפקידם הוא להעניק חוזק לשן, על מנת שתוכל לשמש אותנו לצורך לעיסה. ולא נשכח גם את התרומה האסטתית. שן שעברה טיפול שורש היא שן פגומה ובעלת מראה אפור. השימוש בכתר מאפשר להעניק לשן לא רק את החוזק הרצוי, אלא גם את המראה הטבעי. 

השלבים בטיפול שורש

  1. בדיקה – בדרך כלל מטופלים מגיעים אל רופא השיניים עם תלונה על כאבים עזים. רופא השיניים מאבחן ונעזר בצילומי רנטגן על מנת לזהות את מקור הבעיה. הסיבה היא בדרך כלל דלקת אשר הגיעה אל מוך השן, ולכן יש לבצע טיפולי שורש. 
  2. זריקת הרדמה – טיפול שורש מחייב זריקת הרדמה מקומית, אלא אם כן יש לכם כוחות לעמוד בפני הכאבים… מוך השן מכיל תאי עצב ולכן הדלקת והטיפול כואבים. אל דאגה, בזכות זריקת ההרדמה לא תרגישו שום כאב. 
  3. שלב הקידוח – כפי שאמרנו הדלקת נמצאת בתעלות השן. אלו הם חלקים פנימיים שאינם חשופים כלפי חוץ. ולכן על מנת לטפל בהם יש צורך בקידוח. 
  4. שלב הניקיון – זהו שלב שבו הרופא מבצע עבודה עדינה של ניקוי תעלות השן. מדובר בתעלות שאינן בעלות מבנה ישר וסימטרי, ולכן יש צורך בכלים מיוחדים וסבלנות רבה. ניקוי יסודי הוא עניין קריטי. ללא ניקוי יסודי, טיפול השורש ייכשל. 
  5. מבנה וכתר – לאחר שנוקו התעלות יש למלא אותן ולסתום אותן. ולאחר מכן ליצור את המבנה ואת הכתר. כמובן שלא ניתן לסיים זאת בטיפול אחד. את הכתר עצמו מכינים במעבדת שיניים בהתאם למידות והצבע. 

טיפול שורש מבנה וכתר מחיר

ברמת העיקרון טיפול שורש מבנה וכתר מחיר הוא כארבעת אלפים שקלים. נכון, זה נשמע הרבה, אך זכרו כי מדובר בטיפול מורכב למדי. הניסיון והמקצועיות משחקים כאן תפקיד חשוב. במקרים שהרופא אינו מיומן מספיק, אתם עלולים להגיע למצב שבו הטיפול נכשל ואז יש לעשות אותו מחדש או לאבד את השן. 

ללא טיפול בבעיה, במוקדם או במאוחר אתם תאבדו את השן. כאשר הריקבון יהיה חריף מידי, יהיה צריך לעקור את השן. במקרה והשן נעקרה, האפשרות היחידה לשחזר את השן היא באמצעות ביצוע השתלת שן. זהו הליך מורכב יותר ויקר יותר. ויתכנו סיבוכים שונים כמו מחסור בעצם.

שימו לב שאם השן נעקרה, יתכן כי מדובר בשן אחורית ולכאורה הדבר אינו מפריע לכם. אך קחו בחשבון כי הדבר עלול להביא לתזוזה של שיניים אחרות וגם להידלדלות העצם. אם תרצו לדעת כמה עולה שתל, אתם מוזמנים לייעוץ במרפאת אמריקן סמייל.

הכתבה קידום אתרים לעורכי דין