רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם – חשוב להיות מודעים

ישנם אנשים הפונים אל עורך דין רשלנות רפואית בעקבות חשש למקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם. כמובן שיכולים להיות מקרי רשלנות בכל אחד משלבי הטיפול במחלה. אך כמו תמיד במחלת הסרטן אבחון מהיר הוא קריטי לצורך הטיפול. 

רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם הוא סוג של סרטן הפוגע בתאי צוואר הרחם, שהוא החלק התחתון של הרחם. זה נחשב לאחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בקרב נשים ברחבי העולם. סרטן צוואר הרחם מתפתח כאשר תאים לא תקינים (תאים טרום סרטניים) גדלים ומתפשטים בצוואר הרחם, ועלולים לפלוש לרקמות ואיברים אחרים.

עורך דין רשלנות רפואית

הגורם העיקרי לסרטן צוואר הרחם הוא וירוס הפפילומה האנושי (HPV), שאחראי לרוב המקרים. רוב האנשים יבואו במגע עם הנגיף בשלב מסוים בחייהם, אך במקרים מסוימים, הוא יכול להוביל לשינויים בצוואר הרחם שעלולים להתקדם ולהפוך לסרטן צוואר הרחם. 

גורמי סיכון נוספים לסרטן צוואר הרחם כוללים עישון, מערכת חיסון מוחלשת, מערכת חיסונים מוחלשת, התחלה מוקדמת של פעילות מינית, ריבוי פרטנרים מיניים, היסטוריה של זיהומים המועברים במגע מיני, שימוש ארוך טווח באמצעי מניעה אוראליים והיסטוריה משפחתית של סרטן צוואר הרחם.

על הרופאים לשקול את גורמי הסיכון, ובהתאם למדיניות משרד הבריאות וקופות החולים לבצע את הבדיקות המתאימות לצורך זיהוי מוקדם בקרב קבוצות הסיכון. אם הרופאים לא עשו זאת, זוהי כבר בעיה אשר עשויה להתגלגל ולהפוך ביום מן הימים לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם.

שכיחות המחלה

השכיחות של סרטן צוואר הרחם משתנה בין מדינות ואוכלוסיות, והיא קשורה קשר הדוק לרמת התשתית הרפואית, ההתנהגות המינית וזמינותן של תכניות להעלאת מודעות. למשל מדינות בהן ישנן מערכת בריאות מתקדמת, ישנה יכולות לגילוי מוקדם יותר של המחלה, ואף מניעה של חלק מהמקרים. ואילו במדינות בעלות מערכת בריאות נחותה יותר, המצב הפוך. אנו יכולים לראות זאת גם במחקרים הסטטיסטיים המראים לנו כי למעלה מתשעים אחוז ממקרי סרטן צוואר הרחם מתרחשים במדינות מתפתחות.

למזלנו אנו חיים במדינה עם מערכת בריאות מתקדמת, וגם מודעות גבוהה. כך אנו מצליחים להפחית את המקרים ולייעל את הגילוי המוקדם. אך למרות הכל עדיין ישנם מקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם. ואם ישנו חשש שכזה, פנו אל עורך דין רשלנות רפואית. 

אבחון המחלה

אבחון סרטן צוואר הרחם נעשה בעיקר באמצעות בדיקות סקר צוואר הרחם ותוכניות גילוי מוקדם. בדיקת הסקר הנפוצה ביותר היא בדיקת הפאפ, הכוללת איסוף תאים מצוואר הרחם ובדיקתם במיקרוסקופ לאיתור חריגות. בנוסף, ניתן לבצע בדיקת HPV כדי לזהות את נוכחות הנגיף בצוואר הרחם. אם התוצאות מצביעות על חשד לסרטן צוואר הרחם, ניתן להמליץ ​​על הליכי אבחון נוספים כגון קולפוסקופיה או ביופסיה כדי לאשר את האבחנה.

לאחר האבחנה, אפשרויות הטיפול בסרטן צוואר הרחם תלויות בשלב וחומרת המחלה. לעתים קרובות ניתן לטפל בסרטן צוואר הרחם בשלב מוקדם באמצעות ניתוח, כגון כריתת רחם (הסרת הרחם) או ביופסיית קונוס (הסרה של פיסת רקמה בצורת חרוט מצוואר הרחם). במקרים מסוימים, ניתן להשתמש בהליכים זעיר פולשניים, כגון ניתוח בסיוע רובוטי, כדי להסיר את הרקמה הסרטנית.

בשלבים מתקדמים יותר של סרטן צוואר הרחם, אפשרויות הטיפול עשויות לכלול טיפול בקרינה, כימותרפיה או שילוב של שניהם. טיפול בקרינה משתמש בקרני רנטגן באנרגיה גבוהה או בחלקיקים אחרים כדי להרוס תאים סרטניים, בעוד כימותרפיה משתמשת בתרופות להרוג תאים סרטניים בכל הגוף. טיפולים אלו יכולים להינתן לפני או אחרי הניתוח, בהתאם לנסיבות הספציפיות של המקרה.

אם ישנו חשש כי הרופאים פעלו באופן רשלני, פנו אל עורך דין רשלנות רפואית. אך עליכן לזכור כי יש לנהוג באחריות, להיבדק ולדווח לרופאים על תסמינים מחשידים.

——